Skip links

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor medlemsbaseret cykelreparation?

Fordi det er langt billigere og mere sikkert end at gå til den nærmeste cykelhandler.

De fleste tror ikke, de bruger mange penge på deres cykel, men når de tæller det sammen, bliver det temmelig mange penge. Uanset hvilket medlemskab, du vælger hos os, vil det være billigere end dit normale forbrug.

For os er det ikke den enkelte, vi tjener penge på, men helheden. Vi kan købe billigere ind, når vi har mange medlemmer, og så betaler det sig for os.

– og så ved du, at din cykel bliver behandlet respektfuldt af medarbejdere, der har ordentlige forhold.

Hvilken type pakke passer til mig?

De fleste mennesker punkterer et par gange om året, og alle cykler skal bruge et check og lidt olie ind imellem. Derfor er et Basic-medlemskab en rigtig god idé. Her får du alle de basale ting fikset på din cykel, og skulle der være mere, får du rabat oveni.

Hvis du hellere er til fuld sikkerhed, så kan du få et Pro-medlemskab. Prisen er højere, men det er helt sikkert pengene værd, i forhold til hvad du normalt bruger på din cykel. Du kan også bestille et Family-medlemskab, hvis I er flere.

Vi har også et medlemskab til ladcykler.

Vi har også et medlemskab til fast leje af en cykel.

Hvordan finder jeg jer?

RepMyBike hører under Copenhagen Bicycles, og vi har værksteder her:

  • Nyhavn 44, 1051 Kbh K
    man-fre: 8.00 – 18.00
    lør: 9.30 – 16.00
  • Hovedbanegården, Banegårdspladsen 7B, 1570 Kbh V
    (af Covid19-årsager er denne lokation lukket resten af året)

Åbningstiderne bliver længere, efterhånden som Danmark åbner mere og mere.

Har I åbent døgnet rundt?

Ja og nej.

Vi har ikke fysisk åbent alle døgnets timer, men du er velkommen til at stille din cykel foran vores butik i Nyhavn 44 uden for åbningstid. Så servicerer vi den inden for åbningstid. Der er en vejledning på døren.

Vi er ved at etablere den samme løsning i vores butik på Hovedbanegården.

Vi udvider vores åbningstider løbende.

Hvor lang tid binder jeg mig?

Du binder dig kun 1 måned, ved mindre du vælger flere måneder og dermed får rabat.

Har I ordentlige arbejdsforhold?

Ja! Det er ekstremt højt prioriteret.

Copenhagen Bicycles har Industriens Overenskomst og Industriens Funktionæroverenskomst, og vi er blandt andet certificeret cykelhandlere hos Danske Cykelhandlere, er certificeret bæredygtige hos GoGreen, har Arbejdstilsynets grønne smiley og har modtaget Københavns Erhvervspris i 2018.

Hvad sker der, hvis jeg mister en lånecykel/lejecykel?

Hvis du mister en cykel fra os og selv har forsikring, så dækker den. Har du ikke forsikring, koster det 1000 kr. at miste en cykel. Du får straks en ny cykel, og dit medlemskab fortsætter som hidtil.

Er der en løsning til børn?

Børnecykler er inkluderet på lige fod med voksencykler, hvad angår reparation.

Har du brug for en børnecykel, kan denne også lejes gennem os. Se “cykelleje”.

Stiger prisen?

Nej, ikke for dig.

Kun for nye medlemmer. Ikke for dig, der allerede er medlem.

Dine fordele bliver tværtimod bedre med tiden!

Kan man melde sig ind og ud flere gange?

Du kan tilmelde dig vores reparationsservice en gang pr. år. Vi ønsker ikke at blive udnyttet 🙂

Ønsker du lejecykel flere gange om året, så kontakt os, og så finder vi en løsning.

Trækker pengene automatisk?

Ja, pengene trækkes automatisk den samme dag i måneden, som du tilmeldte dig.

Hvilke cykler reparerer I?

Vi servicerer såkaldte ”almindelige cykler”. En ”almindelig cykel” er en cykel, du bruger som hverdags- eller pendlercykel. Elcykler er også inkluderet, men vi reparerer desværre ikke de elektriske dele.

Vi servicerer også ladcykler.

Er du i tvivl, så tilmeld dig medlemskabet. Når vi kigger på din cykel første gang, siger vi til, hvis den ikke passer på kriterierne, og i så fald får du selvfølgelig dine penge tilbage.

Kan jeg frit vælge reservedele?

Vi forbeholder os retten til at vælge de reservedele, vi bruger til din cykel. Det er selvfølgelig høj kvalitet – ellers er det jo vores eget tab, for din cykel skal virke. Ønsker du nogle helt særlige reservedele, kan disse sagtens anvendes mod betaling med rabat.

Er der lånecykel?

Ja! Gratis!

Reparerer I børnecykler?

Ja, på lige fod med voksencykler.

Reparerer I elcykler?

Ja, vi reparerer elcykler på lige fod med andre cykler. Dog reparerer vi ikke el-delen som en del af medlemskabet.

Reparerer I ladcykler?

Ja, hvis du har medlemskabet til ladcykler. Du kan tilvælge ladcykel under vores medlemskab “basis”.

Kører I ud og reparerer cykler?

Lige nu gør vi ikke, for det vil give os underskud. Men vi ligger på Hovedbanegården, som er meget let at komme til. I fremtiden, når vi har nok medlemmer til at etablere servicen, vil vi tilbyde at komme ud og reparere eller afhente cyklen til reparation.

Er reservedele inkluderet?

Ja, alle reservedele er inkluderet i den pakke, du vælger. Det er arbejdstimer også.

Har I overenskomst?

Ja, alle vores mekanikere er dækket af Industriens Overenskomst.

Hvad betyder ”Fuld dækning” i PRO-pakken?

Fuld dækning er alt det, der oftest skal repareres på din cykel:

  • Slangeskift
  • Olie
  • Opstramning
  • Generelt check
  • Rengøring
  • Gear
  • Bremser
  • Eger (stramme og skift)
  • Dæk
  • Kæde
  • Pedaler

Skulle der være andet, er der 15 % rabat på al ekstra reparation og på reservedele. Vi lover dig, at det kan betale sig!

Er der reklamation?

Hvis du er utilfreds med din reparation, kommer du bare tilbage, og så kigger vi selvfølgelig på cyklen igen. Vi er altid rimelige.

Kan jeg leje en cykel gennem jer?

Ja!

Vi har almindelige cykler, 28”.

Vi har også x-small, 26”.

Og så har vi børnecykler.

Har du særlige ønsker, eksempelvis i forhold til kurv eller størrelse, så skriv til os på kontakt@repmybike.dk

Vi vil meget gerne hjælpe!

Hvordan fungerer jeres cykelleje?

I vores medlemskab “Bike By Us” kan du leje en cykel fast gennem os. Reparation er inkluderet. Det betyder, at du altid har en cykel, der virker, når du lejer gennem os.

Vi har både voksencykler i almindelig hjulstørrelse (28”) og x-small (26”), og vi har også børnecykler.

Du er velkommen til at komme forbi og prøve en cykel, før du vælger.

Kører I ud og reparerer cykler?

Lige nu gør vi ikke, for det vil give os underskud. Men vi ligger på Hovedbanegården, som er meget let at komme til. I fremtiden, når vi har nok medlemmer til at etablere servicen, vil vi tilbyde at komme ud og reparere eller afhente cyklen til reparation.

Hvordan finder jeg jer?

RepMyBike hører under Copenhagen Bicycles, og vi har værksteder her:

  • Nyhavn 44, 1051 Kbh K
    man-fre: 8.00 – 18.00
    lør: 9.30 – 16.00
  • Hovedbanegården, Banegårdspladsen 7B, 1570 Kbh V
    (af Covid19-årsager er denne lokation lukket resten af året)

Åbningstiderne bliver længere, efterhånden som Danmark åbner mere og mere.

Hvor har I værksteder?

RepMyBike hører under Copenhagen Bicycles, og vi har værksteder her:

  • Nyhavn 44, 1051 Kbh K
    man-fre: 8.00 – 18.00
    lør: 9.30 – 16.00
  • Hovedbanegården, Banegårdspladsen 7B, 1570 Kbh V
    (af Covid19-årsager er denne lokation lukket resten af året)

Åbningstiderne bliver længere, efterhånden som Danmark åbner mere og mere.

Hvad er jeres åbningstider?

RepMyBike hører under Copenhagen Bicycles, og vi har værksteder her:

  • Nyhavn 44, 1051 Kbh K
    man-fre: 8.00 – 18.00
    lør: 9.30 – 16.00
  • Hovedbanegården, Banegårdspladsen 7B, 1570 Kbh V
    (af Covid19-årsager er denne lokation lukket resten af året)

Åbningstiderne bliver længere, efterhånden som Danmark åbner mere og mere.

Har I åbent døgnet rundt?

Ja og nej.

Vi har ikke fysisk åbent alle døgnets timer, men du er velkommen til at stille din cykel foran vores butik i Nyhavn 44 uden for åbningstid. Så servicerer vi den inden for åbningstid. Der er en vejledning på døren.

Vi er ved at etablere den samme løsning i vores butik på Hovedbanegården.

Vi udvider vores åbningstider løbende.